• 30 DAGEN BEDENKTIJD
  • EXCLUSIEVE CADEAUS
  • WEKELIJKS NIEUWE GADGETS
  • VOOR 22.00 BESTELD, MORGEN IN HUIS!



Garantie

Op deze pagina vind je alle vragen over de garantie van de producten en wat je moet doen in het geval van een defect.

V1. Hoe lang is de garantieperiode?

Op elektrische producten met een aankoopbedrag boven de € 100,- heb je 2 jaar garantie. Alle overige producten hebben 3 maanden garantie. Dit is beide buiten de fabrieksgarantie, die kan oplopen tot wel tien jaar.

V2. Hoe zit het met de garantie op beschadigde producten?

Wanneer een artikel defect is bij ontvangst, dan verzoeken wij je vriendelijk om dit binnen 1 week na ontdekking terug te zenden in originele verpakking, met een kopie van de pakbon & retourformulier. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

V3. Hoe verloopt de fabrieksgarantie?

Wanneer je iets bij Megagadgets bestelt neemt Megagadgets de verantwoordelijkheid van garantie. Alle garanties lopen dan ook via Megagadgets. Wanneer het nodig is zullen wij het product retourneren naar de fabrikant. Het product komt dan eerst naar ons toe, waarna wij ervoor zorgen dat het bij de fabrikant terecht komt. Is het erg lang geleden dat de klant het product heeft besteld, dan kan het voorkomen dat het makkelijker is voor de klant om zelf contact op te nemen met de fabrikant. Wij kunnen dan eventueel de contactgegevens van de fabrikant verzorgen. De fabrieksgarantie is terug te vinden in de gebruiksaanwijzing van het product, let altijd eerst hierop.

V4. Vanaf wanneer gaat de garantieperiode in?

De garantie gaat in vanaf de datum van de aankoop. Hierbij geldt de meegeleverde pakbon als bewijs van garantie. 

V5. Wanneer is de garantie niet van toepassing?

  • Als er geen aankoopbewijs is en/of originele verpakking. Deze moet je namelijk, zolang de garantieperiode loopt, bewaren.
  • Bij (schade als gevolg van) onjuist gebruik.
  • Bij aangetroffen onderdelen door slijtage
  • Defecten of gebreken die al bekend zijn op moment van ontvangst van het product. Indien dit het geval is neem dan direct contact op met de klantenservice.

V6. Hoe stuur ik een product of pakketje terug?

Kijk op de pagina Retouren voor de retourprocedure.

  Bezig met laden...