+31 180 750 440
86.8% van 100
4.3 / 5
Toon alle reviews
Zoeken

FAQ Drones

Hieronder vind je de meest gestelde vragen met betrekking tot drones.

V1. Welke stappen moet ik doen voordat ik de drone kan gebruiken?

  1. De drone volledig opladen
  2. Batterijen gebruiken van een A-merk
  3. De drone kalibreren

V2. Wat is kalibreren?

Kalibreren is het resetten van de digitale gyroscoop in de drone. Dit bepaalt namelijk in welke stand de drone zich bevind: staand, liggend of schuin. Door een val of een crash kan de gyroscoop in de war raken. Om het weer in de juiste stand te krijgen moet je het resetten/kalibreren.

V3. Hoe moet ik mijn drone kalibreren?

  1. Zet de drone aan en zorg ervoor dat hij verbonden is met de afstandsbediening
  2. Activeer de hoogste rate (expert mode) met de afstandsbediening. Dit doe je met de linker knop bovenop je afstandsbediening of door één van de functie toetsen te gebruiken (sommige drones kun je ook kalibreren in flip mode). 
  3. Als de expert mode is geactiveerd, wordt dit vaak aangegeven met ‘100% rate’ op het LCD scherm of hoor je twee piepjes. 
  4. Beweeg beide joysticks naar de linker onderhoek. Houdt deze een paar seconden vast totdat de lampjes beginnen te knipperen. Zodra de lampjes stoppen met knipperen is de drone gekalibreerd.
  5. Reageert hij nog steeds niet? Dan is het bij sommige drones nodig om het gasknopje (meestal de linker) helemaal omhoog te doen totdat je een piepje hoort en daarna helemaal omlaag totdat je weer een piepje hoort. 


Lukt dit niet? Raadpleeg dan de bijgeleverde handleiding of de onderstaande filmpjes. Wellicht werkt het net iets anders of moet er een extra stap worden uitgevoerd.

V4. Mijn afstandsbediening maakt geen contact met de drone, hoe los ik dit op?

Dit heeft waarschijnlijk te maken met het kalibreren van de drone. Zet de drone op een vlak oppervlak en probeer hem opnieuw te kalibreren. Bekijk de handleiding of vraag 3 hierboven.

V5: Mijn drone vliegt één kant op/komt niet van de grond, wat nu?

  1. Kalibreer de drone, check of het probleem is verholpen.
  2. Zo niet, stel de trimmers bij. Dit zijn de kleine horizontale- & verticale knopjes op de afstandsbediening
  3. Als hij het nog steeds niet doet, kijk de propellers na. Als één van deze scheef staat of beschadigd is, kan dit de rede zijn dat de drone niet stabiel vliegt. Vervang de propellers eventueel.
    Let op! Als je de verkeerde propeller op het verkeerde motortje plaats zal de drone niet werken. Er staat een A of B op de propeller, zo kun je zien welke waar hoort. 

Als het probleem niet is verholpen heeft u garantie. Bekijk 9 voor de garantievoorwaarden.

V6. Mijn drone is geleverd, maar er lijken onderdelen te missen wat nu?

Vaak zitten de onderdelen in de doos aan de andere kant van het plastic. Haal dus alles uit de doos en bekijk de doos en het plastic.  

Q7. Mijn accu/camera doet het niet, wat nu?

U heeft garantie op het product als er geen gebruikerssporen te zien zijn. Bekijk 9 voor de garantie voorwaarden en retourneren hoe u het product kunt terug sturen.

Q8. Ik heb nog nooit gevlogen, waar kan ik het beste leren vliegen?

Als u nog nooit heeft gevlogen raden wij u aan om eerst te oefenen in een grote ruimte. De meeste schades worden namelijk veroorzaakt door tegen iets aan te vliegen.

9. Garantie voorwaarden

U dient eerst alle stappen voor uw probleem te hebben doorlopen uit deze FAQ. Indien uw drone het nog steeds niet doet, kan dit vallen onder de fabrieksgarantie. Hieronder de voorwaarden:

  1. Als de drone zelf is gecrasht of waterschade heeft opgelopen, kunnen wij dit helaas niet omruilen bij de leverancier en vervalt de fabrieksgarantie. 
  2. Wij kunnen alleen beroep doen op de leverancier als het echt een fabricage fout is. 
  3. U mag de drone retourneren als er geen gebruikerssporen zijn. Hiervoor dient u de gehele doos inclusief reserve onderdelen terug te sturen, zodat wij deze terug kunnen sturen naar de fabrikant. Neem contact met ons op via klantenservice@megagadgets.nl 
  4. Wegens de strenge fabrieksgarantie kunnen wij niet alle drones terugsturen naar de fabrikant. Hierdoor nemen wij geen drones terug die door gebruikersschade defect zijn geraakt. Mocht u de drone onverhoopt crashen en werken hierdoor één of meerdere propellers niet meer, dan kunt het zelf repareren door het toestel te openen en de tandwieltjes weer op zijn plaats te zetten. 

Indien u het product alsnog opstuurt en er gebruikerssporen worden geconstateerd, kunnen wij helaas niets voor u doen. De verzendkosten voor het opsturen en terug sturen zijn dan ook voor eigen rekening.